3 نقاط رئيسية تساعدك على تحقيق اكبر نجاح فى الكتابة على الانترنت 3 Key Points To Remember When Writing For The Web
العديد من الكتاب حريصون على الكتابة للإنترنت، فمن المهم النظر في الاختلافات الرئيسية بين الكتابة للجمهور "الطباعة التقليدية" وجمهور الإنترنت.
حفظ هذه النقاط الثلاث في الاعتبار سوف تساعدك على تحقيق النجاح مع مشاريع الكتابة على الإنترنت الخاص بك.
الكتابة للإنترنت تختلف عن صيغ النشر التقليدية بثلاث طرق أساسية:
~ الجمهور
~ التنسيق
~ العمر
أولا، من المهم أن نتذكر أنه في المنشورات التقليدية جمهورك هو أسير إلى حد ما. وبمجرد أن تكون قد اشتريت وسائل الإعلام المطبوعة فمن المرجح أن تتصفح على الأقل بضع صفحات. ومع ذلك، على شبكة الإنترنت يمكن للجمهور الابتعاد عن الكلمات الخاصة بك بنقرة زر لذلك تحتاج إلى أن تركز على الهدف. ذلك يعني أنك بحاجة إلى معرفة جمهورك وكذلك كيفية الاستجابة لاحتياجات الجمهور ورغباته.
نقطة مهمة أخرى هي أن العديد من قراء الإنترنت يقومون بغلق صفحات الانترنت بسرعة قبل الانتهاء من القراءة. فمن المهم أن تكتب بوضوح وبإيجاز، فضلا عن استخدام العناوين الرئيسية والعناوين الفرعية، فضلا عن مقدمة جذابة والاستنتاجات لأنها نقاط رئيسية للمسح الضوئي الخاص بمحركات البحث.
وأخيرا، هناك فرق هام بين المنشورات التقليدية ومنشورات الإنترنت هو العمر الافتراضي. في حين أن العمر الافتراضي للعديد من الوثائق الإلكترونية يبدو أن عابرة ليس صحيحا في الواقع. مقالات الصحف والمجلات المطبوعة قد تكون فقط لمدة يوم أو أسبوع أو شهر ولكن يتم أرشفتها على شبكة الإنترنت. وغالبا ما يتم أرشفة منشورات الإنترنت على الإنترنت لسنوات. حتى في حين أنه من المهم ككاتب ليكون طازجة والحالية أيضا أن نضع في اعتبارنا أن القارئ الخاص بك قد يستطيع الوصول إلى كلماتك في بعض من النقاط الغير محددة في المستقبل.
الحفاظ على هذه النقاط الرئيسية الثلاث - الجمهور، والشكل، وعمر الحياة - في الاعتبار عند الكتابة للإنترنت سوف تساعدك على تحقيق أكبر نجاح فى الكتابة.
Writing for the Internet is different from traditional publishing formats in three essential ways:
~ Audience
~ Format
~ Lifespan
It is important to consider each difference while writing.
While audience is always a key consideration for any writer audience consideration is a primary factor for Internet writers. While the basic considerations of audience (who do you expect to be your primary reading audience?) remain the same there are some important differences.
First, it is important to remember that in traditional publications your audience is somewhat captive. Once they have actually picked up or purchased a print media they are likely to at least give it a few pages before ditching it. However, on the Internet the audience can move away from your words with a click of the button so you need to be focused and on target. You can't take time for a slow buildup or meandering discussion. If you (the writer) do not seem to be delivering the goods then the reader will simply move on. This does not mean you need to cater to the lowest denominator but it does mean that you need to know your audience as well as how to respond to that audience's needs and desires.
Another important point is that many Internet readers scan documents quickly before committing themselves to reading. It is important to write clearly and concisely as well as use punchy headlines and subheadings as well as catchy introductions and conclusions as these are key points for scanning.
While at first glance Internet documents appear to mimic traditional print documents there are many major differences. One of the most important is the entry point. A search engine may deliver readers to some point in the middle or end of your document. If you have written a coherent and cohesive piece then those readers may well move back to the beginning to read properly. In response to this, and the scanning readers mentioned above, it is best to break longer documents into several stand-alone pieces that can work together as a whole or as separate documents if approached in that manner.
Finally, an important difference between traditional publications and Internet publications is lifespan. While the apparent lifespan of many electronic documents appears to be fleeting that is not in fact true. Newspaper and magazine articles in print publications may only be current for a day, week or month but be archived on the Internet. Internet publications are frequently archived on the Internet for years. So while it is important as a writer to be fresh and current also keep in mind that your reader may access your words at some undetermined point in the future.
Keeping these three key points -- audience, format, and lifespan -- in mind when writing for the Internet will help you achieve greater writing success.